Despre noi!
Cine suntem noi?
„Comunitatea online a liber-cugetătorilor din România” este o uniune a liber-cugetătorilor ce a luat naștere online, ce își propun exclusiv proiecte de informare și educare a populației având ca punct comun o listă cu 10 obiective pentru care membri militează împreună fără a-și atribui și alte obiective
Liber-cugetătorul poate fii teist cât și ateu, iar ceea ce îl face a se numi liber-cugetător este atitudinea critică la adresa oricărei forme de religie organizată și modul cum a ajuns la convingerile sale considerând că acestea nu aparțin nici unei religii.
Un liber-cugetător membru al comunități nu v-a încerca a te convinge să renunți la convingerile tale religioase, la dumnezeul tău, dar va încerca a convinge să renunți la obiceiurile religioase care adoptă poziții anti-umaniste.
OBIECTIVELE COMUNITĂȚI
Susținerea prin metode legale
1.a statului laic
2.a învățământului laic
3.educația științifică, socială și politică
4.a dreptului de exprimare liberă
5.a dreptului de informare!
Ne opunem prin metode legale
6.finanțării cultelor religioase din bani publici
7.discriminării religioase, etnice și rasiale de către instituții
8.îndoctrinării religioase juvenile
9.agresiunii religioase în special asupra copiilor!
Luptăm pentru
10.recunoașterea oficială a comunității Liber-cugetătorilor și libertatea, drepturilor membrilor acestea.
Membri comunități liber-cugetătorilor România consideră că singura metodă de a schimba lumea în bine este prin informarea și educarea populației. Căci un om informat și educat va fii mai greu de manipulat știind exact ce are de făcut pentru o lume ce să o lase copilului său.
De ce stat laic?
Statul laic este definit atât prin NEIMPLICAREA statului în susținerea uni anumit cult și de al favoriza cât și în NEIMPLICAREA cultelor religioase în administrarea statului. Măsură necesară pentru a proteja cetățeni de altă religie față de cultul favorizat și de abuzurile statului. –Măsură necesară pentru a proteja cetățeni de manipularea stat-biserică folosindu-se de propria lor credință. Măsură necesară pentru a asigura independența oricărui cult religios față de stat.
Printr-o simplă observare a situației geo-politice mondiale, se poate observa ca un stat cu cat este mai laic nivelul de trai este mai prosper
De ce învățământ laic?
Învățământ laic este definit atât prin NEIMPLICAREA școlilor (cu excepția celor de specialitate ce nu sunt dedicate copiilor decât de la o anumită vârstă) în luarea unei atitudini de susținere sau de defăimare a unui cult; dar și NEIMPLICARE a vreunui cult religios în educația școlară. Măsură necesară pentru a oferii copiilor o educație lipsită de abuzuri psihice, de doctrină, la o vârstă ce nu se poate apăra împotriva lor. Măsură necesară pentru a permite copiilor să crească acumulând informați despre majoritatea cultelor religioase în măsură legală formându-și un caracter umanist ce va contribui la întărirea unități comunități în care trăiește
De ce educație științifică ?
Pentru că educația științifică trezește in copii dorința de cunoaștere, creează viitori doctori, și oameni de știință care face ca viață sa ne fie mai ușoară, mai lungă și mai sănătoasă…
De ce educație politică?
Educația politică a populației este necesară pentru ca cetățeanul să se poată proteja de campaniile politice amăgitoare. Să știe cum să reacționeze când aleși acționează doar pentru „fundul lor de funcționar public” sau mai rău împotriva cetățeanului.
Educarea politică este necesară pentru ca cetățeanul să înțeleagă și puterea sa în stat, cât să înțeleagă și ceea ce votează fără a fi nevoit să creadă pe cuvânt un anumit personaj
De ce NU îndoctrinării religioase juvenile?
Prin îndoctrinare religioasa juvenilă noi înțelegem impunerea forțată și excesivă a unor doctrine religioase copiilor înainte de a avea o baza de cunoștințe referitoare la principalele religii și istoria acestora.
Ne opunem îndoctrinării religioase juvenile pentru că ori ce religie are la bază o doctrină totalitară prin care pune credința deasupra gândirii argumentative și tot odată pentru a-și conserva ideologia și doctrina, majoritatea religiilor practica discriminarea. Pentru că vrem ca atunci când copii vor da de greu să gândească, căutând soluții nu căzând în genunchi rugându-se pentru soluții.
De ce NU abuzului psihologic religios juvenil?
Prin abuz psihologic religios juvenil noi înțelegem supunerea copiilor la regimuri autoritare, doctrinale religioase ce au la bază frica, promisiuni deșarte și apel la emoție. Cu alte cuvinte prin abuz psihologic religios juvenil înțelegem forțarea copiilor să facă anumite acțiuni apelând la șantaj emoțional Astfel de regimuri ce se folosesc de șantaj emoțional pentru a amputa libertatea deciziei logice, sunt de obicei de o violență emoțională greu de imaginat în care copii sunt convinși sa se privească în mod negativ, (păcatul originar) sunt amenințați in permanență (iadul, sau pedepse de la zeu) etc.
Definiții oficiale: Abuz psihologic religios– orice formă de violență sau neglijare emoțională făcută din motive religioase. Violența emoțională – atitudine sau acțiune cronică care dăunează sau împiedica dezvoltarea unei imagini de sine pozitive .
Ne opunem în totalitate oricărei forme de abuz psihologic în special al celui religios juvenil. Argumentăm poziția noastră pentru că printre consecințele demonstrate sunt pierderea încrederi de sine, auto-desconsiderarea ,anxietate, auto-neglijența.
La copii toate aceste consecințe vor face parte din caracterul lor de adult cu șansa de ai urmării toată viața fără posibilitatea de a le corecta fără ajutor de specialitate.
Ne opunem abuzului psihologic religios juvenil pentru că vrem ca copiii să devină omeni cu încredere de sine, trăind fără frică pentru visele lor, fiind proprii stăpâni ai vieții lor.
Prin acțiunile noastre nu intenționăm să vă convingem să renunțați la religia și la credințele voastre ci să vă atenționăm asupra consecințelor generate în momentul în care faceți abuz de religiozitate.
De asemenea încercăm sa vă oferim informații cât mai argumentate în antiteza cu surse alternative încurajând libera gândire si propriile opinii.