O NECONCORDANȚĂ CONSTANTĂ

Cu toții știm că universul continuă să se extindă, iar în paralel cu asta, ar trebui să se extindă și modul prin care noi înțelegem acest proces. De fapt, concluziile unor cercetători ce se află în colaborare cu NASA, sugerează faptul că ar putea fi nevoie să descoperim o nouă fizică pentru a putea înțelege discrepanțele dintre măsurătorile expansiunii universului.

Rata cu care universul se extinde, numită constanta Hubble, indică faptul că dimensiunea universului crește, dar nimeni nu poate fi sigur cât de rapid. Rata curentă acceptată este de 70 km / s / mp (aproximativ 44 mile / s / mp). Totuși, o serie de studii recente sugerează că rata de expansiune este de fapt mai rapidă , în timp ce altele sugerează că ar putea fi mai lentă .

”Comunitatea încearcă cu adevărat să înțeleagă semnificația acestei discrepanțe”, laureatul premiului Nobel, Adam Riess, de la Institutul de Știință a Telescopului Spațiului (STScI) și Universitatea Johns Hopkins, a declarat la NASA. Riess a fost unul dintre cercetătorii care au studiat stelele Cefeide și supernovele de tipul Ia pentru a măsura expansiunea Universului și au descoperit că rata este mai rapidă decât am crezut .

PRECIZIA ESTE CHEIA

Riess și colegii săi, incluzându-l pe Johns Hopkins și Stefano Casertano, care este de asemenea de la SRScI, au privit diferit aceste stele folosind telescopul spațial Hubble pentru a aduna date despre stelele Cefeide, care sunt la aproximativ 6.000-12.000 de ani-lumină distanță. Tot ce au făcut ei a fost să măsoare cum poziția acestor stele s-a schimbat în raport cu fiecare rotație a Pământului în jurul Soarelui.

” Măsori distanța între două stele nu doar dintr-un singur loc pe cameră, ci în mii și mii de altele, reducând astfel erorile de măsurare”, spune Reiss în comunicatul de presă al NASA.

Ultimele lor descoperiri, care au fost acceptate pentru a fi publicate în The Astrophysical Journal , sugerează o măsurare diferită pentru constanta Hubble, care se presupune a fi mai precisă datorită instrumentelor pe care le-au folosit. Dar nu se opresc aici.

Echipa intenționează să-și îmbunătățească măsurătorile utilizând datele de la Hubble și Observatorul spațial Gaia al Agenției Spațiale Europene. „Această precizie este ceea ce va fi nevoie pentru a găsi cauza acestei discrepanțe”, a declarat Casertano în comunicatul de presă al NASA.

Totuși, Reiss și echipa lui încă nu știu de ce există aceste neconcordanțe, ceea ce ar putea demonstra că se întâmplă ceva în univers care ar putea necesita chiar o nouă fizică pentru a fi și pe înțelesul tuturor.

Articol preluat și adaptat de pe futurism.com