Orice religie are nevoie de miracole dar în tradiția islamică miracolele joacă un rol mai puțin evident decât în ​​alte religii.

În multe locuri, Coranul subliniază faptul că profetul Mahomed, în ciuda faptului că este ultimul și cel mai mare dintre apostolii lui Allah, nu a fost împuternicit să facă minuni similare cu cele ale profeților anteriori. Singurul său miracol a fost și este însuși Coranul: „Cea mai măreață și mai elocventă este însă minunea Coranului… o minune care dăinuiește veșnic”.

Religia islamică a fost la concurență cu iudaismul și creștinismul, în care miracolele divine stau la baza credinței. Această dispută teologică a făcut ca și în Islam să se simtă nevoia acută de a contabiliza o serie de minuni înfăptuite de Profet. Aceste miracole au fost identificate în textul Coranului și în biografiile lui Mahomed, dar aproape toate provin din hadisuri – poveşti relatate de cei care au pretins că l-au cunoscut pe Profet.

Din textul Coranului, sunt invocate câteva miracole…

În 54.Surat Al-Qamar, este identificată despicarea Lunii: „Ceasul s-a apropiat și Luna s-a despicat.” (54:v.1). Nu se dau alte amănunte căci restul surei se ocupă de Ziua de Apoi. (Dacă Moise a despicat marea, de ce Mahomed nu ar fi despicat Luna?!).

Un alt miracol „coranic” extras din 17.Surah al-Isra, este „Călătoria de noapte” – Isra & Mi’raj, care apare chiar la începutul surei: „Mărire Celui care l-a dus pe robul Său în timpul unei nopți de la Moscheea Al-Haram (Mecca) și Moscheea Al-Aqsa (Ierusalim), a cărei împrejmuire am binecuvântat-o, ca să-i arătăm din semnele Noastre.” (17:1). Detalii despre acest dublu miracol sunt date în Hadith, unde se spune că în jurul anului 621, Mahomed a călătorit pe spatele unui animal fantastic, numit Buraq, de la Mecca la Ierusalim. În partea a doua a miracolului, se spune că Mahomed s-a urcat la ceruri și i-a condus în rugăciune pe profeții anteriori lui. După ca a vizitat toate cele șapte ceruri, Mahomed s-a întors la Mecca înainte de a se face dimineață. Ambele evenimente sunt marcate de una dintre cele mai sărbători din calendarul islamic.

Se spune că Mahomed a provocat orbirea qurașiților când aceștia s-a adunat la ușa sa pentru a-l asasina, presărând o mână de praf pe cap în timp ce recita versete din 36.Surat Ya-Sin, unde apare versetul: „Și Noi am pus o stavilă dinaintea lor și o stavilă în urma lor și astfel le-am acoperit ochii și iată că ei nu mai văd.”(36:9). La fel a provocat orbirea inamicilor săi în Bătălia de la Hunain, conform 8.Surat Al-Anfal: „Și nu voi i-ați omorât, ci Allah i-a omorât. Și când tu ai aruncat [un pumn de țărână], nu tu l-ai aruncat, ci Allah l-a aruncat…” (8:17).

Haditul susține că Mahomed putea vorbi cu morții, lucru ce s-a întâmplat după Bătălia de la Badr: „Când s-a oprit la marginea fântânii, s-a adresat cadavrelor Necredincioșilor Quraish după numele lor și numele părinților lor: O așa și așa, fiul așa și așa, și fiu așa, și fiul așa și așa! Ți-ar fi plăcut dacă ai fi ascultat de Allah și Apostolul Său?… ʻUmar a spus: Mesagerul lui Allah! Vorbiți cu trupuri care nu au suflet! Mesagerul lui Allah a spus: Nu auzi ceea ce spun eu mai bine decât ei… pentru a-i lăsa să-l audă, pentru a-i mustra și a se răzbuna pe ei și i-a făcut să simtă remușcări și regrete.” (3976.Sahih al-Bukhari; Cartea 64, Hadith 29)

Înainte de Bătălia de la Badr, el chiar a arătat exact unde vor fi uciși fiecare dintre șefii inamici și toți au murit în locurile exacte menționate.

Ca și Iisus, Mahomed avea puteri tămăduitoare: „Deci, le-a poruncit să-l aducă pe ʻAli în fața lui. Apoi Profetul i-a scuipat în ochi și ochii i s-au vindecat imediat de parcă nu ar fi avut niciodată probleme oculare.” (2942.Sahih al-Bukhari; Cartea 56, Hadith 154)

Am văzut urmele unei răni în piciorul lui Salama. I-am spus: O Abu Muslim! Ce este această rană? El a spus: Acest lucru mi-a fost cauzat în ziua Khaybar și oamenii au spus: Salama a fost rănit. Apoi m-am dus la Profet și el și-a scuipat saliva în ea (în alt hadis a suflat de trei ori). Și de atunci nu am mai avut dureri până acum”. (4206.Sahih al-Bukhari; Cartea 64, Hadith 246).

Natura l-a slăvit pe Mahomed: „În ziua în care Nabi Sallallahu ‘Alayhi Wasallam a venit la Madinah, totul în Madinah a devenit luminat… În ziua în care Rasulullah Sallallahu ‘Alayhi Wasallam a murit, totul din Madinah a devenit întunecat.” (393. Ash-Shama’il Al-Muhammadiyah; Cartea 54, Hadith 8) (Și la moartea lui Iisus s-a lăsat întunericul pentru 3 ore).

Când Mahomed și Abu Bakr au migrat la Medina, Suraqa bin Malik i-a urmărit, însă Mahomed doar s-a uitat la calul urmăritorului și acesta a intrat în pământ.

Când Profetul a migrat la Medina, Suraqa bin Malik l-a urmărit. Profetul i-a invocat răul, de aceea picioarele calului său s-au scufundat în pământ. Suraqa a spus: Invocați-l pe Allah să mă salveze și nu vă voi face rău. Profetul l-a invocat pe Allah pentru el.” (3908. Sahih al-Bukhari; Cartea 63, Hadith 134)

Mahomed avea Sigiliul Profetiei – Khatam an-Nabiyyin între umeri, la capătul omoplatului stâng. Este descris ca o aluniță, unui ou de porumbel: „Am stat în spatele lui și am văzut sigiliul Profetiei între umerii lui și era ca Zir-al-Hijla”. (190.Sahih al-Bukhari, Cartea 4, Hadith 56). Este normal deci ca lui Mahomed să-i fie atribuite și o serie de profeții. Astfel i-a spus ginerelui său Osman, că i se va întâmpla o nenorocire, care va fi urmată de intrarea în paradis; acest lucru s-a întâmplat în timpul califatului lui Uthman. (Într-adevăr, Osman a murit…).

Apoi i-a prezis însoțitorului său, Ammar ibn Yasir, că va fi ucis de dușmani… (Și a fost…). El a spus apoi că Allah va face pace între două mari grupuri musulmane prin intermediul nepotului său Hasan. Acest lucru a avut loc prin tratatul Hasan–Muawiya.  (De fapt Hasan a cedat poziția de calif iar curând a izbucnit un lung război civil care a dus la ruptura definitivă între sunniți și șiiți.).

De mai multe ori a oferit hrană și apă în mod supranatural. (Nu putea fi mai prejos decât Iisus). Astfel El a potolit setea a mii de soldați în timpul Bătăliei de la Tabouk și le-a permis să folosească apa pentru ablațiune după ce a provocat revărsarea apei. Apoi a făcut să plouă în timpul secetei din Medina sau a umplut o fântână în timpul Tratatului de la Hudaybiyyah, permițându-i adepților săi să-și potolească setea: „Eram o mie și patru sute de persoane în ziua Al-Hudaibiya și (la) Al-Hudaibiya era o fântână. I-am scos apa fără a lăsa nici măcar o picătură. Profetul s-a așezat la marginea fântânii și a cerut niște apă cu care a clătit gura și apoi a aruncat-o în fântână. Am stat puțin timp, apoi am scos apă din fântână și ne-am potolit setea și chiar și animalele noastre călare au băut apă spre satisfacția lor.” (3577.Sahih al-Bukhari; Cartea 61, Hadith 86). (Moise a scos apă din stâncă iar Iisus a schimbat apa în vin, dar în Islam alcoolul este interzis…).

Mahomed a supus natura, a făcut ca doi copaci să se miște la comanda sa, iar pietrele și copacii îl salutau înainte și în timpul profețiilor sale: „Recunosc piatra din Mecca care îmi făcea salutări înainte de venirea mea ca profet și recunosc asta chiar și acum.” (2277. Sahih Muslim; Cartea 43, Hadith 2). Un episod celebru relatează țesutul pânzei de păianjen și instalarea unui cuib de porumbei în fața intrării în peșteră în care Mahomet și însoțitorii săi se ascunseseră de la trupele meccane.

El chiar înțelegea plantele: „Acoperișul Moscheii a fost construit peste trunchiuri de palmieri care funcționau ca stâlpi. Când Profetul ținea o predică, el stătea lângă unul dintre acele trunchiuri până când amvonul a fost făcut pentru El a folosit-o în schimb. Apoi am auzit trunchiul trimiţând un sunet ca al unei cămile însărcinate, până când a venit la el Profetul și i-a pus mâna peste el, apoi s-a făcut liniște.” (3585. Sahih al-Bukhari; Cartea 61, Hadith 94).

Desigur că Profetul înțelegea și limba animalelor: „Dintr-o dată, când o cămilă l-a văzut pe profet, a plâns cu tandrețe, producând un sunet de dor și ochii i-au curs. Profetul a venit la ea și i-a șters creștetul capului… Apoi a spus: Cine este stăpânul acestei cămile? A cui este cămila? Un tânăr din Ansar a venit și a spus: Acesta este a mea, Apostolule a lui Allah! El a spus: Nu vă temeți de Allah cu privire la acest animal pe care Allah l-a dat în posesia voastră. Mi s-a plâns că o ții înfometată și o încarci foarte mult, ceea ce o obosește.” (2549.Sunan Abi Dawud; Cartea 15, Hadith 73).

Minunile în islam, ca și în creștinismul modern, au devenit curente. Pe cerul islamului nu apar imagini, căci sunt interzise, în schimb apar numele lui Mahomed sau Allah… (Și NASA este prezentă. Agenția americană a confirmat că pe Marte este înscris numele lui Mahomed… vezi galeria foto).

În Islam există și o tradiție a relicvelor atașate lui Mahomed, numită Athar. Autorii clasici, precum Bukhari, confirmă venerarea relicvelor de la începuturile Islamului, practic el imită tradițiile iudaismului și creștinismul existente în momentul apariției sale.

Hadituri povestesc că tovarășii lui Mahomet au căutat să recupereze părul și unghiile după toaletă pentru a face amulete din ele, pentru a obține un har care emană din ele, pentru a alunga ghinionul, etc. Firele de păr care au aparținut profetului, sunt cele mai răspândite…

Multe relicve ale obiectelor atribuite profetului Islamului sunt păstrate astăzi în diferite moschei sau altare, cea mai mare colecție de moaște musulmane este păstrată la Palatul Topkapi din Istanbul. Aici, pe lângă relicve legate direct de Mahomed, mai apar cele ale unor personaje importante ale Islamului și chiar relicve considerate a fi aparținut unor personaje biblice, precum toiagul lui Moise sau sabia lui David…

Episodul1 « 2 « 3 « 4 « 5 « 6 « 7 « 8 « 9 « 10 « 11 « 12 « 13 « 14 « 15 « 16 « 17 « 18  19   20 » 21 » 22 » 23 » 24 » 25 » 26 » 27 » 28 » 29 » 30 » 31 » 32 » 33 » 34 »35

Facebook Comentariu
Distribuire
https://i1.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2020/12/I.13b.0-coperta.jpg?fit=565%2C496https://i1.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2020/12/I.13b.0-coperta.jpg?resize=150%2C150Raduistoria religiilorOrice religie are nevoie de miracole dar în tradiția islamică miracolele joacă un rol mai puțin evident decât în ​​alte religii. În multe locuri, Coranul subliniază faptul că profetul Mahomed, în ciuda faptului că este ultimul și cel mai mare dintre apostolii lui Allah, nu a fost împuternicit să facă...Pentru cei care știu să gândească singuri