Drumurile viitorului ar putea fi aprinse de copaci care luminează în locul lămpilor stradale, gratie unui progres în crearea de plante bioluminescente. Experții au injectat nanoparticule specializate în frunzele unei plante de castravete, ceea ce a determinat-o să emită o lumină slabă timp de aproape patru ore. Acest lucru ar putea rezolva o mulțime de probleme.

Substanța chimică folosită, care a produs suficientă lumină pentru a citi o carte, este aceeași pe care o folosesc licuricii pentru a crea strălucirea lor caracteristică. Pentru a crea propriile lor plante strălucitoare, inginerii de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) au transformat substanța aia chimică într-o enzimă numită luciferază. Luciferaza acționează asupra unei molecule numite luciferină, determinând-o să emită lumină. Termenii luciferază și luciferină sunt nume generice, deoarece atât luciferazele cât și luciferinele diferă de la o specie la alta.

Drumurile viitorului ar putea fi aprinse de copaci care luminează în locul lămpilor stradale, gratie unui progres în crearea de plante bioluminescente. Specialiștii au creat o plantă de măcriș care a strălucit timp de aproape patru ore și a dat suficientă strălucire pentru a lumina această carte.

O altă moleculă numită Co-enzima A ajută acest proces prin eliminarea unui produs secundar de reacție care poate inhiba activitatea luciferazei. Echipa MIT a ambalat fiecare dintre aceste componente într-un alt tip de purtător de nanoparticule.

Nanoparticulele ajută acele molecule să ajungă în partea corectă a plantei și, de asemenea, să le împiedice să ajungă  până la concentrații care ar putea fi toxice pentru plantă. Rezultatul a fost o plantă de măcriș care funcționa ca o lampă de birou. Lumina este alimentată de ”însuşi metabolismul energetic al plantei”, după cum a explicat Michael Strano.

Michael Strano este profesor de inginerie chimică la MIT și autorul principal al studiului. El a declarat: „Viziunea este de a face o plantă care va funcționa ca o lampă de birou – o lampă pe care nu trebuie să o conectați la vreo ceva. Lumina este alimentată de însuşi metabolismul energetic al plantei. Lucrarea noastră duce destul de serios spre folosirea copacilor în locul lămpilor stradale.”

Rezultatele complete ale studiului au fost publicate în revista Nano Letters din American Chemical Society.

Ce credeți despre această inițiativă?

Puteți citi articolul complet aici .

Articol scris inițial în engleză pe thespaceacademy.org, la data de 18 Dec 2017.

https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2019/01/trees.png?fit=846%2C611https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2019/01/trees.png?resize=150%2C150Tudor Diaconu1. știință#liber,#liber-cugetatori,#liber-cugetatori Romania,#liber-cugetatoriRomania,#libercugetator,cercetatorii de la MIT,copaci in loc de lampi stradale,plante bioluminescente,plante care luminează,Tudor DiaconuDrumurile viitorului ar putea fi aprinse de copaci care luminează în locul lămpilor stradale, gratie unui progres în crearea de plante bioluminescente. Experții au injectat nanoparticule specializate în frunzele unei plante de castravete, ceea ce a determinat-o să emită o lumină slabă timp de aproape patru ore. Acest lucru ar putea rezolva...Pentru cei care știu să gândească singuri