Icarus, cea mai îndepărtată stea înregistrată vreodată, nu a fost vizibilă în anii precedenți (2011); numai datorită lentilelor gravitaționale care au fost înclinate spre ea (2016). Credit de imagine: NASA, ESA, P KELLY / Universitatea din Minnesota

Steaua, MACS J1149 + 2223 Lensed Star 1 (mai simplu cunoscută sub numele de „Icarus”) era undeva la 9 miliarde de ani lumină distanță când a emis lumina pe care am observat-o acum pe Pământ. Majoritatea obiectelor descoperite la această distanță sunt fie galaxii, fie stele care explodează (supernove AKA), care produc un pic mai multă lumină decât această stea.

Datorită expansiunii constante a universului, Icarus ar fi acum mult mai departe de planeta noastră, sau chiar a dispărut supernova în sine, formând o gaură neagră, sau o stea neutronică.

Aici sunt 4 lucruri pe care ar trebui să le știi despre acest vecin galactic, și de ce nu am mai văzut-o până acum.

1. OBSERVAREA STELEI S-A REALIZAT CU UN STROP DE NOROC

Icarus este atât de departe, încât noi practic nu ar trebui să o putem vedea: este de aproximativ 100 de ori mai departe decât ar putea observa cel mai puternic telescop. Din fericire, universul ne-a oferit un pic de ajutor în observarea stelei ( și desigur telescopul Hubble a contribuit și el ) .

Icarus a fost vizibil din cauza unui fenomen astronomic numit lentism gravitațional. Pe scurt, gravitația obiectelor cerești mari (în acest caz, un grup de galaxii) îndoaie lumina, creând un efect de lupă pentru orice se află în spatele lor. În general, spune ”The Guardian”, Icarus a fost amplificat de mai mult de 2000 de ori.

De asemenea, Icarus a primit un extra-ajutor din partea unei stele incredibile din clusterul galaxiilor, făcându-l să apară de patru ori mai strălucitor pe parcursul timpului în care astronomii l-au studiat. Mulțumesc, fizică <3 .

2. STEAUA ESTE UN SUPERGIGANT ALBASTRU

Icarus ar fi o ciudățenie în univers  –  dacă ar mai exista. Analiza luminii stelei a arătat că era un supergigant albastru, una dintre cele mai fierbinți și cu cea mai mare masă dintre toate stelele pe care le știm, alta fiind supergigantul albastru Rigel A, piciorul luminos stâng al constelației Orion, fiind de 23 de ori mai masiv decât soarele și se estimează a fi de câteva sute de mii de ori mai strălucitor decât acesta.

Stele precum Icarus și Rigel sunt rare în universul de astăzi, spre deosebire de universul timpuriu, în care acestea erau comune; în conformitate cu Io9 , majoritatea stelelor timpurii au fost supergiganți albaștri la un moment dat în viața lor.

3. ICARUS OFERĂ O PRIVIRE ÎNAPOI ÎN TIMP

Universul este probabil mult mai complex decât ne-am putea imagina. Și din cauza acestor distanțe astronomice, poate dura foarte mult timp ca lumina să ajungă până la noi. Chiar călătorind cu vitezele sale imense, luminii i-au trebuit 9 miliarde de ani să ajungă pe Pământ.

Când Icarus a lansat fotonii care lovesc în prezent camerele lui Hubble, Pământul nici măcar nu se formase încă – ar fi cu 4,4 miliarde de ani înainte ca sistemul nostru solar să înceapă a se forma. Astfel de vederi îndepărtate ale universului ajută astronomii să înțeleagă ce a fost universul înainte de a fi apărut noi .

4. PERSPECTIVA PERMITE OAMENILOR DE ȘTIINȚĂ SĂ TESTEZE TEORIA MATERIEI ÎNTUNECATE

The Guardian spune că Icarus a oferit cercetătorilor și posibilitatea de a testa teoria materiei întunecate, substanța misterioasă care compune 27% din univers (omologul său, energia întunecată, reprezentând încă 68% ). O teorie sugera că materia întunecată a fost făcută din găuri negre, dar ce au observat cercetătorii despre Icarus, contrazice ideea. Privind înapoi la un deceniu de imagini ale lui Hubble, s-a observat că luminozitatea lui Icarus nu variază în timp. Dacă teoria despre gaurile negre-întunecate era corectă, steaua ar fi apărut mai strălucitoare.

În următorii ani, oamenii de știință speră să pătrundă și mai mult în istoria universului nostru cu telescoape mult mai puternice, cum ar fi Telescopul spațial James Webb și Telescopul cu infraroșu Wide Field (WFIRST). Reduceri bugetare recente de la Casa Albă au amenințat viitorul WFIRST . Dacă guvernul nu știa cât de mult ar putea realiza aceste telescoape de spațiu, această descoperire de la predecesorul lor ar putea servi ca un impuls.

articol preluat și adaptat de pe futurism.com