Multe dintre electronicele moderne sunt alimentate de bateriile cu litiu – de la unelte electrice la un număr tot mai mare de mașini electrice. Cu toate acestea, zilele dominației litiului se pot încheia. Cercetătorii de la Universitatea RMIT din Melbourne, Australia au creat un prototip al unei baterii alternative care rulează pe carbon și apă.

Aceasta este prima baterie reîncărcabilă de protoni, o soluție de stocare a energiei care se bazează pe materiale ieftine, ecologice. Dar de ce trebuie să schimbăm modul în care stocăm energia? Iată trei lucruri pe care trebuie să le cunoașteți despre această sursă de energie a viitorului.

  1. Bateria protonică este fabricată din materiale mult mai ușor de procurat.

Furnizarea de litiu a planetei este concentrată în doar câteva țări, iar celelalte metale rare ale pământului care intră în bateriile cu litiu sunt o resursă din ce în ce mai rară și costisitoare. Dimpotrivă, bateria protonică are un electrod din carbon, unul dintre cele mai abundente materiale de pe planeta noastră și este încărcată prin împărțirea moleculelor de apă.

„Avantajul este ca noi vom stoca protoni într-un material pe bază de carbon, care este abundent, iar noi producem protoni din apa care este usor accesibila”, a declarat cercetătorul principal al proiectului, John Andrews.

  1. Este reîncărcabilă.

Bateria RMIT poate fi conectată la un port de încărcare la fel ca orice altă baterie reîncărcabilă. Ceea ce se întâmplă în continuare este remarcabil de simplu: energia electrică din sursa de alimentare împarte moleculele de apă, generând protoni, care se leagă cu carbonul din electrodul bateriei. Protonii sunt apoi eliberați din nou pentru a trece prin celula de combustibil, unde interacționează cu aerul pentru a forma apă și pentru a genera energie.

 

Potrivit unui comunicat de presă al RMIT, experimentele au arătat că bateria mică – cu o suprafață activă de numai 5,5 centimetri pătrați – ar putea stoca tot atât de multă energie pe unitate cât bateriile litiu-ion disponibile în comerț.

  1. Produce emisii zero de carbon.

Mineritul pentru litiul bateriilor tradiționale și pentru alte metale rare poate avea o serie de consecințe asupra mediului, inclusiv prin eliminarea substanțelor chimice în ecosisteme și prin eliminarea terenurilor de vegetație. Pe lângă amprenta de carbon a mineritului, prelucrarea materialelor conducătoare necesită o energie semnificativă, care totuși reprezintă cel mai adesea energie electrică care provine de la combustibili fosili.

Între timp, producerea carbonului și a apei necesare pentru această baterie nouă are aproape zero impact asupra mediului; în prezent, amprenta principală de emisii a bateriei ar fi sursa de energie electrică utilizată pentru a o încărca.

Echipa RMIT estimează că bateria de protoni ar putea fi disponibilă comercial în decurs de cinci până la zece ani. Aceasta este și o veste bună pentru mediul înconjurător, deoarece este de așteptat ca nevoile de stocare a acumulatorilor să crească într-un ritm din ce în ce mai mare în ceea ce privește energia curată. Fără baterii bune pentru stocarea energiei în zilele insorite sau vântoase, nu vom putea profita de aceste surse de energie atunci când se va întoarce vremea. Potrivit Andrews, atunci când bateria lor va fi disponibilă, va fi chiar competitivă cu Powerwall-ul lui Tesla și poate într-o bună zi cu bateria Tesla care face deja valuri în țara sa.

 

Please follow and like us:
https://i1.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2018/03/dims.jpg?fit=1024%2C614https://i1.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2018/03/dims.jpg?resize=150%2C150Alin Ciubotariu1. științăbaterii protoni,electric viitor,electricitateMulte dintre electronicele moderne sunt alimentate de bateriile cu litiu - de la unelte electrice la un număr tot mai mare de mașini electrice. Cu toate acestea, zilele dominației litiului se pot încheia. Cercetătorii de la Universitatea RMIT din Melbourne, Australia au creat un prototip al unei baterii alternative...Pentru cei care știu să gândească singuri