1. AM OBSERVAT STELE NEUTRONICE CARE AU FUZIONAT

Probabil una dintre cele mai incredibile chestii petrecute în 2017, și ar putea fi depășită doar de prima poză a orizontului unei găuri negre. ( vezi punctul 12 )

Datorită undelor gravitaționale am fost capabili să identificăm coliziunea dintre 2 stele neutronice , permițându-ne să facem observații, și inclusiv să măsurăm viteza gravitației. Acest lucru este pur și simplu INCREDIBIL –  iar dacă doriți să vă documentați mai serios, click aici .

2. AM AVUT UN VIZITATOR INTERSTELAR

Faptul că avem comete și asteroizi în sistemul nostru solar, nu e nimic nou – astronomii le observă tot timpul. Dar aceasta este una specială – pentru prima dată, astronomii au observat fie o cometă, fie un asteroid în sistemul nostru solar, dar care își are originile în altă parte .

Apoi s-a dovedit a fi și mai uimitor după ce am început să-l studiem. Are o formă stranie cu un nucleu înghețat ce probabil a zburat sute de milioane de ani prin spațiu.

3. ASTRONOMII AU MĂSURAT CEA MAI LUNGĂ DISTANȚĂ DIN GALAXIA NOASTRĂ

Este mai greu decât pare să ne imaginăm cum arată Calea Lactee din interior. Deci a fost o veste bună când astronomii au putut măsura distanța până la un grup de stele, la 66.000 de ani-lumină distanță ce se află în cealaltă parte a galaxiei.

Această distanță este aproape dublă în comparație cu ultima măsurare de doar 33.000 ani-lumină.

4. STEAUA LUI TABBY A DEVENIT CHIAR ȘI MAI CIUDATĂ

KIC 8462852, cunoscută și sub numele de Steaua lui Tabby, i-a încurcat pe oamenii de știință de la descoperirea ei și o face în continuare.

În acest an cercetătorii au descoperit că steaua, care prezintă fluctuații neobișnuite de luminozitate, a fost așa  de mai mult timp decât credeam, ceea ce pune piedici considerabile ipotezelor actuale.

5. OAMENII REVIN PE LUNĂ

Ultimul om care a pus piciorul pe Lună a fost Eugene Cernan în 1972 , acum 45 de ani.

Dar Luna nu va mai fi singură pentru mult timp, potrivit vicepreședintelui american Mike Pence, care a anunțat în acest an că guvernul american trimite oameni acolo.

6. SUNTEM APROAPE SĂ DETERMINĂM SURSA UNEI EXPLOZII RAPIDE DE SEMNALE RADIO

Exploziile rapide de semnale radio sunt unul dintre cele mai ciudate mistere ale Universului. Sunt semnale radio extrem de puternice, care durează doar milisecunde, și nu pot fi prezise sau, de obicei, identificate.

În acest an, am primit pentru prima dată o explozie repetată dintr-o locație și apoi o a doua oară , permițându-ne să urmărim de unde provin. Încă nu știm ce sunt, dar ne apropiem.

7. ZIUA ÎN CARE CASSINI A MURIT

Pentru 13 ani, Cassini a fost mica noastră portiță către Saturn. În tot acest timp a orbitat gigantul gazos, a adunat date despre acesta, despre lunile lui, și a realizat niște fotografii excepționale.

Pe 15 septembrie, misiunea sondei spațiale a luat sfârșit, muncind din greu până în ultimul moment, când a fost ”înghițită” de Saturn.

8. PETRECEREA DATĂ DE SOARE

Vedeta noastră locală a provocat cea mai mare explozie stelară pe care am văzut-o în ultimii 12 ani , suficient de puternică încât să interfereze cu tehnologia de comunicare de pe Pământ și să provoace o auroră superbă.

În august, SUA a avut parte de prima eclipsă totală de soare în întreaga țară din 1918 .

9. OAMENII DE ȘTIINȚĂ AU OBSERVAT GĂURI NEGRE SUPERMASIVE BINARE

Datorită descoperirii undelor gravitaționale , știm că există găuri negre binare, dar ideea unei găuri negre supermasive binare a fost doar teoretică – până în acest an.

Oamenii de știință au descoperit și au observat o gaură neagră supermasivă binară creată de o fuziune între două galaxii, fiecare având o gaură neagră supermasivă în centrul său.

10. ASTRONOMII AU CALCULAT MASA UNEI STELE FOLOSIND DOAR GRAVITAȚIA

Einstein a spus că acest lucru ar fi imposibil din cauza faptului ca stelele în aliniere corectă sunt extrem de rare.

Dar, datorită efectului gravimetric pe care l-a prezis și combinat cu rezoluția unghiulară a telescopului Hubble, astronomii au găsit stele aliniate, care le-a permis să cântărească  pentru prima oară o stea folosind doar gravitația .

11. BUNĂ ZIUA TRAPPIST-1!

Febra TRAPPIST-1 a venit și s-a dus, dar pentru un timp, cu toții au menționat acest sistem solar: șapte planete care orbitează o stea pitică ultra-cool, ” sora sistemului nostru solar „. Arăta ca un candidat destul de bun pentru viață.

Apoi au zis că totuși acele planete nu sunt atât de ospitaliere pe cât par, după care au zis că totuși  ar putea să fie. O adevărată harababură din care nici nu știm ce să mai credem, totuși a fost distractiv.

12. TELESCOPUL HORIZON EVENT A FĂCUT CÂTEVA FOTOGRAFII

Nu putem vedea găuri negre, dar poate că le putem fotografia. În acest an, oamenii de știință din întreaga lume au îndreptat o multitudine de telescoape – numită telescopul Horizon Event – către o gaură neagră pentru o observație de 5 nopți.

Scopul lor a fost să vadă dacă, pentru prima dată, ar putea să obțină o imagine a orizontului evenimentelor unei găuri negre .

Încă așteptăm rezultatul și sperăm că vom vedea poza cândva la începutul anului viitor.

Articol tradus și adaptat de pe http://www.sciencealert.com .

0