Oamenii de știință au găsit o cale de a vă ajuta să învățați aptitudinile noi de doua ori mai repede

        Potrivit noilor cercetări științifice soluția pentru a învăța o nouă abilitate motorie (- cum ar fi cântatul la pian sau stăpânirea unui nou sport -) nu depinde neapărat cât de multe ore petreceți practicând (repetând), ci modul în care faceți acest lucru. Oamenii de știință au descoperit că prin „îmbunătățirea (modificarea ușoară în timpul repetări)” subtilă a antrenamentului, puteți menține creierul mai activ în cursul procesului de învățare și reduceți la jumătatea timpul necesar.

          Studiul oferă schimbări într-o oarecare măsură față de ipoteza veche: „că simpla repetare a unei abilități motorii de mai multe ori – de exemplu, practicarea cântării la pian sau de a juca același nivel în jocul dvs. mereu și repede – a fost cea mai bună modalitate de al stăpâni”. În schimb, se pare că ar putea exista un mod mai rapid (și mai plăcut) de ați îmbunătății o abilitate.

Ceea ce am descoperit este că dacă exersați o versiune ușor modificată a unei sarcini pe care doriți să o stăpâniți, de fapt învățați mai mult și mai repede decât dacă continuați să exersați exact același lucru de mai multe ori la rând„, a declarat cercetătorul principal, Pablo Celnik, de la Universitatea Johns Hopkins.

          Cercetătorii și-au dat seama de acest lucru, în urma unui studiu cu un eșantion de cercetare de 86 de voluntari dispuși pentru a învăța o nouă abilitate ce a constat în deplasarea unui cursor pe ecranul unui computer prin stoarcerea unui dispozitiv mic, în loc să folosească un mouse.

          Voluntarii au fost împărțiți în trei grupuri și fiecare a petrecut 45 de minute practicând acest lucru. Șase ore mai târziu, unul dintre grupuri a fost rugat să repete același exercițiu de instruire din nou, în timp ce un alt grup a efectuat  o versiune puțin diferită, care necesită o forță de presiune diferită pentru a muta cursorul.

          Cel de-al treilea grup a terminat doar prima sesiune de instruire, astfel încât să poată acționa ca un control.

          La sfârșitul perioadei de antrenament, toată lumea a fost testată cu privire la cât de precisă și rapidă ar putea să-și însușească noua abilitate, și previzibil, grupul de control a făcut cel mai rău după o singură sesiune de antrenament. Dar surpriza a fost că grupul care a repetat sesiunea de antrenament inițială a făcut mai rău în comparație cu cei care au făcut lucruri ușor modificate  – de fapt, grupul care a efectuat a doua sesiune de repetare și învățare a noi abilități cu mici modificări a învățat de două ori mai repede decât cei care au repetat in mod clasic.

          Deci, cum funcționează asta? Cercetătorii cred că se datorează unui lucru numit reconsolidare, care este un proces prin care amintirile existente sunt reluate și modificate cu noi cunoștințe. De mult timp a fost sugerat că reconsolidarea ar putea contribui la consolidarea abilităților motorii, dar acesta este unul dintre primele experimente pentru a testa această ipoteză.

          Acesta este și motivul pentru care cercetătorii au dat participanților un decalaj de 6 ore între sesiunile de antrenament – cercetările neurologice anterioare au arătat că este timpul necesar pentru reconsolidarea amintirilor noastre.

Rezultatele noastre sunt importante pentru că nu s-a știut prea multe despre modul în care reconsolidarea funcționează în legătură cu dezvoltarea abilităților motorii. Aceasta arată că manipulări cât de simple  în timpul antrenamentului pot duce la câștiguri mai rapide și mai mari de calificare din cauza reconsolidării„, a spus Celnik.

          Scopul experimentului este de a dezvolta noi „intervenții comportamentale” și programe de pregătire care să ofere oamenilor mai multe îmbunătățiri în aceeași cantitate de timp pentru practică.

          Deși există avantaje în amestecarea lucrurilor cu practica dvs., Celnik a spus că cheia a fost ajustată în mod subtil – de exemplu, ajustarea dimensiunii sau greutății unei bâte de baseball, a unei rachete de tenis sau a mingii de fotbal între sesiunile de practică.

Dacă fac sarcina modificată prea diferită, oamenii nu obțin câștigul pe care l-am observat în timpul reconsolidării. Modificarea între sesiuni trebuie să fie subtilă„, a adăugat el.

          Deși aceste rezultate sunt destul de interesante, acest studiu a testat doar un anumit set de competențe și, prin urmare, trebuie făcute cercetări suplimentare pentru a confirma concluziile. Dar dacă este adevărat, găsirea unei modalități ușoare de a dubla rata la care oamenii pot învăța noi abilități motorii ar fi o afacere uriașă.

          Cercetarea are „implicații puternice pentru reabilitare”, scriu autorii in Current Biology. De exemplu, noile informații ar putea ajuta persoanele cu membre amputate să învețe să utilizeze protezele lor mai repede sau să accelereze recuperarea persoanelor care au suferit de leziuni ale coloanei vertebrale sau accident vascular cerebral.

sursa:  articol preluat, tradus și adaptat de pe sciencealert.com

Please follow and like us:
https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/07/Piano_web_1024.jpg?fit=1024%2C415https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/07/Piano_web_1024.jpg?resize=150%2C150Claudia Madalina6. Actualităținoutăți@liber cugetator,@liber-cugatatori,#liber,#liber-cugetatori,#liber-cugetatori Romania,#libercugetator,#libercugetatori,#metodedeaînvăța,metode de a învăța,Studiu   Oamenii de știință au găsit o cale de a vă ajuta să învățați aptitudinile noi de doua ori mai repede         Potrivit noilor cercetări științifice soluția pentru a învăța o nouă abilitate motorie (- cum ar fi cântatul la pian sau stăpânirea unui nou sport -) nu depinde neapărat cât de...Pentru cei care știu să gândească singuri