Chiar dacă am mai scris despre gândirea pozitivă, revin și o fac iar.
În ședințe, aud foarte des cum oamenii se plâng că nu reușesc să gândească pozitiv. Evident că întreb cum fac asta și de cele mai multe ori aud explicații de genul: „deși îmi spun într-una: o să fiu bine, va fi totul bine, ceva nu merge. Repet iar și iar și simt că nu pot și la un moment dat mă descurajez că nu reușesc și-mi pierd încrederea că funcționează. Și mai rău mă enervez.”

           De obicei când un om apelează la gândirea pozitivă automata e într-o stare în care gândurile apasă, îngrijorările nu se opresc și întreaga minte pare exasperată și exasperantă, iar omul trăiește obositor și angoasant o asa stare, care pare să se auto-întrețină și să se lungească și repete. De fapt, dacă gândurile sunt negative sau dacă îngrijorările nu se opresc, dacă înăbușim această stare și mai venim și cu „o sa fiu bine, totul e bine, o sa reușesc”, mai rău ne facem.
           Gândirea pozitivă cere să fim conștienți de starea ce-o avem și să corectăm gândurile care conțin generalizări, „catastrofizări” și care sunt concentrate pe negativ.
           Atitudinea noastră trebuie să fie pozitivă și chiar dacă producem gânduri negative să nu avem impresia că acestea ne domină.
           Atitudinea pozitivă e un „AHA” real bazat pe faptul că stările mintale sunt trecătoare și că „nu-i nimic de capul lor”, înțelegerea faptului că „eu, sunt mai mult decât mintea mea”.
           Transformarea gândurilor negative în gânduri funcționale înseamnă gândire pozitivă. Pozitivismul înseamnă să refacem gândurile punându-le în cuvinte potrivite.

            În loc de: „niciodată nu asculți ce spun” în „deși vorbim mult, uneori nu mă asculți și asta mă supăra”
„nu sunt bine, dacă mor?” se poate transforma în „acum mă simt nasol, dar stările trec. Mi-a mai fost rău și știu că durează puțin. Am analizele făcute. Am încredere în mine. Dacă nu am, pot să învăț”

           Tipuri de gânduri pozitive potrivite:
„voi învăța să trec prin asta”
„chiar dacă nu am încredere în mine, îmi propun să învăț”
„bine că nu m-am născut în 1700, naiba ma lua”

Please follow and like us:
https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/07/ad-hominem-color.jpg?fit=1024%2C571https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/07/ad-hominem-color.jpg?resize=150%2C150Dumitrache Vikipsihoterapeutul de serviciu#cum să gând pozitiv,#cumsăgândimpozitiv,#liber,#liber-cugetatori,#liber-cugetatori Romania,#libercugetator,#libercugetatori,#psihoterapeutuldeserviciu,#Viki Dumitrache,#Viki Dumitrake,cum să gândim pozitiv,gandim,gandim pozitiv,gandimpozitiv,gîndim,pozitiv          Chiar dacă am mai scris despre gândirea pozitivă, revin și o fac iar. În ședințe, aud foarte des cum oamenii se plâng că nu reușesc să gândească pozitiv. Evident că întreb cum fac asta și de cele mai multe ori aud explicații de genul: „deși...Pentru cei care știu să gândească singuri