Biserica catolică anunţă la finalul fiecărui an sărbătoarea Sfintei Familii: Iisus, Maria şi Iosif. Biserica ortodoxă anunţă la rândul ei: «„Sfânta Familie” este numirea improprie dată de apuseni scenei în care Dreptul Iosif apare alături de Maica Domnului şi de Pruncul Iisus». (Cu alte cuvinte sărbătoarea creştin-catolică este cam de căcat)…

Ortodocşii vin cu lămuriri suplimentare: «Imaginea biblică (de fapt o pictură) a dat naştere la o întreagă serie de studii apusene precum „Sfânta Familie, prototip al familiilor creştine”. Imaginea cu „Sfânta Familie” este o reprezentare străină iconografiei Bisericii Ortodoxe. Icoana ortodoxă a Naşterii Domnului nu înfăţişează o „familie”, ci o taină tainelor, ea întrupând o întreagă teologie patristică». (Într-adevăr, naşterea unui copil prin împreunarea unei virgine cu un porumbel, este un mister care îl pune pe gânduri şi pe logodnicul fecioarei, aşa cum se vede în icoana ortodoxă.).

1. SFBiserica Ortodoxă este pe drept revoltată căci: «Deoarece trăim într-o lume mai comercială ca oricând, pentru a vinde cât mai mult, marile magazine fac abuz de limbajul şi de imaginile bisericeşti. Astfel, „Sfânta Familie” este unul dintre cele mai bune „ingrediente” comerciale. (Biserica nu vrea concurenţă neloaială, sau nu vrea deloc). Dacă icoanele sunt o întrupare a adevărurilor de credinţă, înseamnă că acestea pot fi reprezentate şi în mod greşit, drept pentru care, pentru a fi socotite canonice, ele trebuie verificate de către preot.» (Deci, dacă cumpăraţi o icoană obligatoriu treceţi la autentificare. Nu se specifică costul.).

2. SFCe-i mai grav cu icoanele catolice este că: « Pruncul Iisus stă aşezat în ieslea cu paie, Fecioara Maria stă lângă iesle, iar Iosif stă în picioare, privind spre cei doi… sau Pruncul apare jucându-se cu porumbei, iar Iosif ţinând-o aproape în braţe pe Fecioara Maria. (Perversă ipostază). În pofida vârstei lui înaintate, uneori, Iosif este înfăţişat ca un tânăr chipeş, iar Maica Domnului, cu mult mai mică decât acesta, apare de aceeaşi vârstă cu el.» (Bătrânul Iosif s-a logodit doar pentru a salva aparenţele…).

3a. SF

«Riscul major pe care il aduce cu sine imaginea cu „Sfânta Familie” este acela că mulţi pot ajunge să vadă scena Naşterii Domnului ca pe una firească…» (Teoretic nu ar trebui să existe vreun pericol căci toţi sunt convinşi că Feciara a rămas însărcinată cu un porumbel.).

Imaginea  este totuşi periculoasă căci: «folosirea ei a motivat sectele şi cultele neoprotestante să creadă că Iisus Hristos a mai avut şi alţi fraţi trupeşti, născuţi tot din Fecioara Maria.» (Imaginea este periculoasă şi nu ceea ce scrie în Evanghelie, căci de citit citesc mai puţini, iar în cazul ăsta textul poate fi interpretat. Adică „fraţii” nu erau fraţi ci verişori care umblau cu mama şi tata.) «Fecioara Maria nu L-a născut decât pe Mântuitorul, în chip tainic.» (Prin cezariană, ca să poată rămâne virgină).

«Noţiunea clasică de „familie” desemnează doi părinţi şi unul sau mai mulţi copii născuţi în mod firesc. Însă, atâta timp cât Maica Domnului a născut într-un chip mai presus de fire, prin lucrarea Duhului Sfânt, iar Pruncul Iisus este Fiul lui Dumnezeu, născut din mamă, fără de tată, a-i vedea pe aceştia şi pe Iosif drept „familie” este o adevarată blasfemie. Astfel, familiile patriarhilor din Vechiul Testament ni se înfăţişează ca nişte adevarate izvoare duhovniceşti şi pilde de trăire în Hristos.» (Exemplu este familia lui Avraam care şi-a plasat soţia în haremul Faraonului apoi, cu Sarai şi Agar, a pus bazele unei familii în trei. Un frumos exemplu este familia lui Lot, care s-a culcat cu fiicele sale. Nici familia Iudah nu este un exemplu rău căci ne prezintă cum o femeie poate trece din frate în frate până ajunge la socrul său. Chiar şi multipla familie a lui David poate fi un exemplu bun, ca să nu mai vorbim de celebra familie a înţeleptului Solomon, cel cu sute de neveste şi alte sute de amante. Chiar sunt pilde de trăire în Hristos.).

4. SF         5. SF

Problema doctrinară a Sfintei Familii pare extrem de gravă, comparabilă doar cu problematica utilizării pâinii nedospite în ritualul bisericesc de către Biserica Catolică. În acest caz însă, pare că dreptatea este de partea Bisericii Ortodoxe, căci ciuperca Saccharomyces are evidente înclinaţii creştineşti deci nu poate lipsi din ritualurile creştine. Şi astea nu sunt singurele probleme doctrinaire între deţinătorii „adevăratei credinţe” şi cei care deţin „dreapta credinţă”…

Please follow and like us:
https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/04/1.-SF.jpg?fit=450%2C435https://i0.wp.com/liber-cugetatori.ro/wp-content/uploads/2017/04/1.-SF.jpg?resize=150%2C150RaduPamflete#liber,#liber-cugetatori,#liber-cugetatori Romania,#liber-cugetatoriRomania,#libercugetator,#libercugetatori,#religie,familia sfanta,sfant,teologieBiserica catolică anunţă la finalul fiecărui an sărbătoarea Sfintei Familii: Iisus, Maria şi Iosif. Biserica ortodoxă anunţă la rândul ei: «„Sfânta Familie” este numirea improprie dată de apuseni scenei în care Dreptul Iosif apare alături de Maica Domnului şi de Pruncul Iisus». (Cu alte cuvinte sărbătoarea creştin-catolică este cam...Pentru cei care știu să gândească singuri