arbore-kabbala

Astăzi o să încerc să vă prezint un nou curent idiologic, filozofic izvorât din mijlocul iudeilor atasat de-a lungul istoriei ca anexa la diferite religi si tehnici oculte. Ca sursa de inspiratie si documentatie (pe langa vastele cunostinte ale internetului) mentionam cartea: ‚‚Kabbala: Teorie si practică’’ de Raul Petrișor, Editura Coresi, 2010 si ‚‚ Cabala pentru incepatori’’ de Michael Laitman.

Capitolul I
Ce este Kabala?
Ca să raspund la intrebare o să vă prezint definițiile date atat  de . . . Dicționarul explicativ al limbi române cât și cele susținute de ‚‚Kabbal-iști’’
În dicționar definiția este cât mai simplă și mai clară posibil definită pe rând in functie de anul scrieri  dictionarului ca: Doctrină mistică-religioasă ebraică; Doctrină teozofică iudaică, Interpretare ebraică ezoterică și simbolică a Vechiului testament, Tradiție religioasă ebraică…. diferențele observabile ale definițiilor din DEX pot fi considerate modul de percepție al Kabbalei de către diferite generați……
            În cartea ,,Kabbala: Teorie și practică’’ de Raul Petrișor Kabbala este definită mai mult din punct de vedere mistic (conform DEX, mistic se defineste ca: Irațional sau inexplicabil pe cale rațională; mistic find chiar cuvantul folosit de autor) și anume: ‚‚Kabbala se referă la un set de simboluri numite sefire şi la Nume Divine asociate cu acestea. Ea include practici, tehnici de meditaţie, tehnici de concentrare pe aceste nume, precum şi rugăciuni asociate cu simbolurile respective. Ele sunt modalităţi prin care divinitatea se manifestă în planul fizic, dar sunt şi principii prin care practicantul poate să ajungă să îl cunoască pe Dumnezeu, sefirele reprezentând una dintre modalităţile prin care putem să îl experimentăm pe Dumnezeu sau să fim faţă în faţă cu acesta în mod similar profeţilor, patriarhilor, lui Isus sau apostolilor. A vedea faţa divină este o onoare supremă (citat)’’
Deasemenea în urma cercetăriilor am ajuns la concluzia că Kabbala încearcă să ne explice; că trebuie să cautăm divinitatea atât în interiorul nostru cât și în exterior și că tot cea ce ne înconjoară este învăluit într-o mască iar aceasta mască find ceea ce vedem zilnic … devenind conștienți de acest lucru devenim conștenți de modul în care dumnezeu se manifestă la nivel de creație..
Raul ne prezintă kabbala alături de practici precum ‘’deschiderea inimi’’ ca metodă în care se obține accesul în lumea nevazută dincolo de ceea ce poate percepe creerul uman… iar o altă tehnică a kabbalei este ceea de ‘’a primi’’… plecând de la cuvantul original ebraic kabbala este format din: KBL ( a primi; a inmana) si KBLH care înseamnă tradiție orală, dar invățătura ,,kabbala-nă’’ susține că procesul de ,,a primi’’ nu este unul obișnuit pasiv identic cu a întinde mâna si este necesar un process continu de căutare și înțelegere a aspectelor divinitati..

acum vă intreb, pe voi cititori, nu vi se pare cunoscute aceste practici? Eu le văd identice cu practicile folosite de majoritatea cultelor creștine si nu numai prezente in ziua de azi.. începând cu martori lui Iehova, mormoni si pana la biserica ortodoxa toți ne cer să ne deschidem inima si să îl primim pe dumnezeu, proces prin care ar trebui să acceptam ceea ce creerul nostru refuză in mod natural și deasemenea toate aceste culte religioase susțin că nu este suficent să primim cunostințele din biblie, acestea trebuie filtrate printr-un process continu care duce la intelegerea sfintelor doctrine intr-un anumit fel deformat de cel initial propriu.

           După cum este prezentată Kabbala în scrieriile lui Raul Petrisor îmi rezerv dreptul de a trage concluzia logică că, până la urmă această practică iudaică este ea însă-și o religie, manifestându-se la nivel idiologic similar cu una ,,toata teoria și învățătura Kabbala pornesc de la o ipoteza ca dumnezeu există, chiar dacă de multe ori este definit ca iubire si daruire, nici de cum ca o entitate conștientă de sine și inteligentă, dar totuși în multe locuri este relatată interventia divină ca fiind o intervenție a unei entități inteligente si conștiente de sine ipoteză care nu este câtuși de puțin susținută cu vre-un argument si pur si simplu acceptată, ceea ce incadreaza toata idiologia și invățătura kabbala ca parte a unor erori logice precum ‘’panta alunecoasă’’

In cartea sa: Cabala pentru incepatori, Michael Laitman prezinta invațătura kabbala ca un raspuns al tuturor intrebarilor esentiale și chiar în mod subtil, ce este drept, garanteaza dezvoltarea unui al 6-lea simț prin intermediul căruia susține că vom putea percepe lumea în adevărata sa amploare. Metodele doctrinale si cele idiologice ale kabbalei sunt identice cu cele ale carti lui Raul în care încearcă să prezinte Kabbala, doar ca Michael este mult mai detaliat și elimină în mare parte contribuțiile oculte si mistice ce au contribuit la dezvoltarea Kabbalei, încercînd să își prezinte ideile folosind argumnete din talmud, din biblie si scrieri ale maestrilor kabbaliști considerându-le litera de lege…
Deci si Michael Laitman lasă de ințeles că, kabbala este doar o idiologie mistica iudaică susținută de erori logice precum ,, apelul la autoritate, apelul la emotii, panta alunecoasa’’ deci îmi declar intr-un final concluzia: definitiile din DEX se potrivesc perfect filozofiei ,,religio-mistice’’ iudaice find definite dintr-un punct cat se poate de laic.

definitie-cabala

va urma istoria Kabbala in capitol II

Facebook Comentariu
Distribuire
Maxx4. Religiicabala,ce este cabala,ce este kabbala,definitie cabala,definitie kabbala,despre cabala,despre kabbala,kabbalaAstăzi o să încerc să vă prezint un nou curent idiologic, filozofic izvorât din mijlocul iudeilor atasat de-a lungul istoriei ca anexa la diferite religi si tehnici oculte. Ca sursa de inspiratie si documentatie (pe langa vastele cunostinte ale internetului) mentionam cartea: ‚‚Kabbala: Teorie si practică’’ de Raul Petrișor,...Pentru cei care știu să gândească singuri